Tuesday, January 03, 2006

Footprints

















Inderdaad Saya, je hebt het goed gezien die voetafdrukken op het schilderij.
Waarom ik dat gedaan heb?
Nou, eh, die zijn spontaan ontstaan. Gewoon tijdens het schilderen, als er zo’n plas water op het papier ligt en ik er op mijn blote voeten overheen loop.
Soms gebruik ik dan ook mijn tenen om het pigment te verspreiden. Ook komt er de föhn wel eens aan te pas. Vooral wanneer ik stevig wil doorwerken en die plassen met verf niet snel genoeg willen drogen. Eigenlijk gebruik ik een verfafbrander, die wordt lekker heet. Wel uitkijken geblazen, anders verbrandt het papier.
Gelukkig is het aquarelverf, die kun je gemakkelijk weer van je voeten afwassen.
Natuurlijk heb ik er een betekenis mee, die kun je waarschijnlijk wel zelf raden.
Net zoals kinderen graag met vingerverf werken, heerlijk toch?
Eigenlijk zou ik soms helemaal in het schilderij willen kruipen, maar ja, dat is een beetje moeilijk.
Dan maar zo, als een soort ritueel, een verfdans of zo.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home